.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ УРОКУ.
1. Загальна психологічна спрямованість уроку:
а) мотивація діяльності вчителя й учнів на уроці (за покликанням, за інтересом, під натиском, за традицією спільної діяльності тошо);
б) інтерес вчителя й учнів до уроку (до типу, змісту, методів, форм).
2. Реалізація ідеї розвиваючого навчання:
а) як здійснюється робота над формуванням активності, самостійності і творчості?
б) які засоби використовував учитель для постійного переходу від навчання до самонавчання?
в) як учитель враховує потенційну й актуальну зони розвитку дітей.
3. Організація пізнавальної діяльності на уроці:
а) чи були установки на сприйняття, навчання і міркування (що сприйняти, що запам'ятати, над чим помізкувати)?
б) як учитель домагається цілісного й осмисленого сприйняття навчального матеріалу (постановкою мети, спрямуванням осмислення в одне русло, цілісний підхід, наочність, образність, психотренінги тощо)?
в) як організовує увагу: довільну, мимовільну, післядовільну? Як переключає увагу? Що робить при відволіканні окремих учнів чи всього класу?
г) як розвиває пам'ять у дітей? Як відбирає інформацію для запам'ятовування, як націлює на часовий фактор завчання, як використовує переваги видів пам'яті за аналізаторами? Як організовує повторення з метою збереження і відтворення інформації
д) як розвиває мислення в дітей, використовуючи порівняння, зіставлення, аналіз, синтез, класифікацію, систематизацію, генералізацію?
є) як працює над поняттями і доказами? Як виховує творчу уяву?
4. Формування умінь і навичок:
а) які загальнонавчальні уміння і навички формував (бачити ціле, поділяти на частини, швидко читати, швидко писати, створювати план дій тощо)?
б) які спеціальні уміння і навички виробляв (запам'ятовувати умови задач, застосовувати правила додавання тощо)?
г) які види вправ практикував, як вони впливали на тренування умінь і навичок?
яку роль відводить вказівкам, інструкціям, зразкам при формуванні умінь і навичок?
5. Розвиток емоційно-вольової сфери учнів:
а) які емоційні стани переважають в учнів на уроці (врівноважені, неврів-новажені, позитивно напружені, негативно напружені)?
б) які засоби використовував учитель для корекції емоційних станів у дітей?
в) чи враховував учитель індивідуально-типологічні особливості емоцій у дітей?
г) що робить учитель для активізації вольової сфери дітей?
д) чи були діти з агресивним або депресивним станом? Чи знає вчитель, у кого бувають афекти?
6.Психологічна саморегуляція вчителя на уроці.
а) яке творче самопочуття вчителя на уроці?
б) який контакт з учнями?
в) як реагує вчитель на відвідування адміністрацією уроку?
г) який рівень спілкування на уроці?