Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 08:28

"Скільки б ти не жив,усе життя слід навчатися"-...

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Математика

.

УРОК

 ТЕМА

 Розв‘язування задач   на знаходження частини від числа  та числа за його частиною.

МЕТА:

  •  формувати навики знаходження частини від числа  та числа за його частиною ;
  •  розвивати логічне та  критичне мислення учнів ;
  •  виховувати пізнавальні інтереси    до вивчення математики.

 Обладнання :  картки  для усних  обчислень .

  Тип уроку: урок   засвоєння нових знань.

                              ПЛАН.

  1. Організаційний  момент.
  2.  Перевірка домашнього завдання.

А)  диференційовані  завдання  : № 197.

 Б)  усне опитування правил :

  • Як додати чи  відняти два десяткові дроби  ?
  •  Як помножити десятковий дріб на 10 , 100, 1000,…?
  • Як поділити десятковий дріб на 10 , 100, 1000,…?
  •  Як помножити два десяткові дроби ?
  •  Як помножити десятковий дріб на   0,1;0,01 ; 0,001 ;…?
  •  Як поділити десятковий    дріб  на десятковий дріб  ?

             В)  Робота з картками для усних обчислень .

            Г)   Задача на рух  № 969.       

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів на уроці.
  1.  Повідомлення теми , мети та завдань уроку.
  1.  Актуалізація та корекція опорних знань.

м/д

 200. Знайти  ¼ , 3/5 , 5/8 ;  7/8 .

 Знайти  число , якщо  ¼ числа -125 ; 3/5 числа-600.

  1.  Сприйняття та первинне усвідомлення матеріалу уроку.

 І ЕТАП

 ІІ ЕТАП

Як знайти  частину від числа ?

Як знайти  число  за його частиною ?

Щоб знайти  частину від числа , потрібно число помножити  на даний дріб.

Щоб знайти  число за його частиною потрібно число поділити   на даний дріб.

 Знайти 0,5 від 125.

 125 ∙ 0,5= 62,5

 Знайти  число  , якщо   0,4  його 256.

 256:0.4=2560:4=640.

          № 949.

 №953

           

7.Осмислення  та закріплення навчального матеріалу.

 

 І ЕТАП

 ІІ ЕТАП

А)  № 950 – на дошці ;

А)  №№ 954 – на дошці ;

Б)  № 951 – коментований диктант.

Б)  № 955 – коментований диктант.

В) № 952 – робота в парах.

В) № 956 – самостійна робота.

 

8. Застосування знань в нестандартних ситуаціях.

 Як знайти невідомий  доданок , зменшуване , від‘ємник , множник.

 № 963 (1, 2 ) ?

  10. Підсумок уроку.

 11.Домашнє завдання

 

.

Тема: Випадковий експеримент. Елементарні події

 Мета: працювати над засвоєнням учнями змiсту:

  • Поняття випадкового  (ймовірнісного) експерименту;
  • поняття випадкової подiї, вiрогiдної подiї, неможливої подiї;
  • означення ймовiрностi випадкової подiї;
  • формули для обчислення ймовiрностi елементарної подiї.

Розвивати вмiння:

  • визначати вид подiї (випадкова, вiрогiдна, неможлива);
  • визначати за формулою ймовiрнiсть простої подiї;
  • розв’язувати задачi, що передбачають обчислення ймовiрностi за формулою.

Виховувати риси наполегливості, цілеспрямованості, цікавості до даної теми .

 Тип уроку: засвоєння знань, умiнь та навичок.

Наочнiсть та обладнання: конспект «Імовiрнiсть випадкової подiї», презентація дану  тему.

Хiд уроку

І. Органiзацiйний етап

Перевiрка готовностi учнiв до уроку, налаштування на роботу. Перевірка Д/з (№703(усно), №706 – біля дошки)

Домашнє завдання

Опрацювати § 18. №769, №770

  1. Формулювання мети i завдань уроку

 Вчитель: Нам часто приходиться проводити різні спостереження, досліди, брати участь у експериментах або випробуваннях. Часто такі експерименти завершуються результатами , які заздалегідь передбачити неможливо. Наприклад, ми купуємо лотерейний квиток і не знаємо, виграємо чи ні.

            Чи можна якимось чином оцінити шанс появи результату, який нас цікавить? Відповідь на це питання дає розділ математики, що називається теорія ймовірностей. Сьогодні на уроці ми повинні з вами ознайомитися з основними поняттями теорії ймовірностей та навчитись обчислювати ймовірність випадкової події. Навчитись  використовувати свої знання у побутовому житті.

IІІ.Актуалiзацiя опорних знань та вмiнь
 

Виконання усних вправ

1. Із послiдовностi чисел 9; 7; 6; 2; 3; 5; 20 вибрати кратні 3, кратні 5.

  1. Перевести у відсотки дроби : ½; ¼ ;  ¾; ; 2/5.
  2. Які події можуть відбутися внаслідок випробування:

1) підкидання грального кубика;
2) витягування кульки з ящика, у якому є білі та чорні кульки;
3) підкидання монети;

 ІV.Засвоєння знань

Пояснення нового матеріалу відбувається за допомогою презентації « Початки теорії ймовірностей» , на основі якої учні створюють конспект уроку.

План вивчення нового матерiалу

  1.     Експеримент. Подiя, випадкова подiя, вiрогiдна подiя, неможлива подiя.
  2.     Класичне означення ймовiрностi випадкової подiї. Формула об­числення ймовiрностi випадкової подiї.

 

Найважливіше поняття, яке ми будемо розглядати – це експеримент. Випробування — реальний або мислений експеримент (виконуваний за певної незмінної сукупності умов), результати якого піддаються спостереженню. Позн Ω.

Подія — результат випробування. Позначається великими латинськими буквами А, В, С… Зміст події подають у фігурних дужках: А={поява герба}.


Випадкова подія — подія, яка може або відбутися, або не відбутися (за певних обставин) при багаторазовому випробуван­ні.


Приклади: а) назавтра піде дощ; б) виграш у лотерею 10 грн. 

Якщо подія обов'язково відбудеться при багаторазовому ви­пробуванні, то вона називається вірогідною(достовірною).


Приклади: а) після четверга наступає п'ятниця; б) сонце сходить на сході.


Якщо подія не відбудеться при багаторазовому випробуван­ні, то вона називається неможливою.


Приклад: а) після зими настає літо; б) з ящика, у якому є тільки білі кульки, витягують чорну кульку.


Ймовірність (випадкової події) — це число, яке показує відношення числа випробувань, у яких дана подія відбулась, до числа всіх випробувань. Позначаэться буквою Р (від англ. - probability)


Р(А) =   — формула обчислення ймовірності, де Р(А) — ймовірність події А; т — кількість сприятливих випробувань (коли подія А настала); п — кількість усіх випробувань.


Властивості ймовірності будь-якої події


1. 0 ≤ Р(А) ≤ 1.

2. Якщо А — вірогідна подія, то Р(А) = 1.

3. Якщо А — неможлива подія, то Р(А) = 0.

4. Якщо події А та В елементарні, тоді Р(А)+Р(В) =1

 

V. Розвивання  вмінь та навичок

     З метою усвiдомленого засвоєння учнями змiсту теоретичних вiдомостей рекомендується пiд час виконання вправ неодно­разово й неформально вiдтворювати означення нових понять. Важливо сформувати вмiння виконувати дiї, що передбаченi за­стосуванням формули ймовiрностi:

  • визначення кiлькостi всiх можливих випадкiв;
  • визначення кiлькостi сприятливих випадкiв;

знаходження вiдношення кiлькостi сприятливих випадкiв до кiлькостi всiх можливих випадкiв.

Виконання усних вправ

  1.  Визначте вид подiї:

Подiя А — «при падінні грального кубика  випаде 5 очок».

 Подiя В — «У серпнi занять у школi не буде».

Подiя С —  «Учень накреслив чотирикутник, сума внутрiшнiх кутiв якого дорiвнює 270».

Подiя D — «Сьогоднi о 22 годинi сонце буде в зенiтi».

Подiя Е — «Учень описав навколо чотирикутника коло»( Навколо опуклого чотирикутника можна описати коло тоді й тільки тоді, коли сума його внутрішніх протилежних кутів дорівнює 180 °).

 Подiя Р — «Учень описав навколо трикутника коло».

 

  1.  Знайдiть iмовiрнiсть таких подiй:
  1. пiсля середи настане четвер;
  2. лiту передує зима;
  3. у результатi пiдкидання грального кубика випаде 6 очок;
  4. у результатi пiдкидання грального кубика випаде 7 очок.

 

3.     Футбольна команда проводить у середньому 40 iгор за сезон i з них  виграє 32. Обчислiть iмовiрнiсть того, що ця команда переможе   в матчi?

 

4.     Імовiрнiсть того, що сьогоднi пiде дощ, дорiвнює 2/3. Яка ймовiрнiсть того, що дощу сьогоднi не буде?

Виконання письмових вправ

  1. Знайдiть iмовiрнiсть того, що в результатi пiдкидання грального кубика випаде парне число очок.

Розв’язання:

Експеримент: Ω={підкидання грального кубика}.

Подія А: A={випало парне число очок}.

Множина елементарних подій:  n =6.

 Ймовірність  події А обчислюється за формулою: Р(А)=m/n. Дана подія може відбутися трьома способами: випало 6 очок, випало 4 очка, випало 2 очка. Отже m=3. Всьго можливо шість подій під час даного експерименту, тому  n=6. Тоді Р(А)=3/6=1/2=0,5=50%.

Відповідь : ½ або 50%

  1. В урнi мiститься 10 однакових за розмiром кульок: 6 жовтих i 4 си­нiх. Кульки перемiшали. Знайдiть iмовiрнiсть того, що навмання вибрана кулька буде:
  1. синього кольору;       
  2. жовтого кольору;
  3. чорного кольору;

Розв’язання:

Подія А може відбутися чотирьма способами, подія В-шістьма, подіяС-неможлива подія. Одну кульку можна витягнути десятьма способами. Тому Р(А)=4/10=2/5=0,4=40%, Р(В)=6/10=3/5=0,6=60%,    Р(С)=0,      Р(D)=1=100%.

 

  1. В урнi знаходяться пронумерованi 100 жетонiв (вiд 1 до 100). Яка ймовiрнiсть того, що номер навмання взятого з урни жетона не мiстить цифри 2?

Розв’язання:

 Нехай подія А-витягнули жетон  з номером, що не містить цифри 2.

Від 1 до 100 не містить цифру 2  81число. Тому Р(А)=81/100.

Відповідь: 81/100.

№ 771

VI. Пiдсумки уроку


Контрольне запитання


1.Наведіть приклад:

1) випадкової події; 2) неможливої події; 3) вірогідної події.
 

2.Чи може ймовірність деякої події А дорівнювати:
1)  ; 2) 0; 3) -1; 4) 1; 5) 1,5?

Урок №1

 

Тема уроку. Додатні і від'ємні числа

Мета уроку. Формування понять додатне число, від'ємне число. Розвиток умінь наводити приклади додатних та від'ємних чисел. Показати зв'язок математики з життям, виховувати інтерес до знань.

Обладнання. Підручник Мерзляк А.Г. „Математика 6 клас”, таблиці усних вправ, демонстраційний термометр.

 

  1. Перевірка виконання домашнього завдання ( спочатку обходом рядів, а потім вибірково з місця).
  2. Опитування учнів класу та усні вправи
    • Які числа називаються натуральними?
    • Назвіть найменше, найбільше натуральне числа
    • Що називається натуральним рядом чисел?
    • Назвіть число, яке в натуральному ряді стоїть за числом 32, 121, 6459.
    • Скільки чисел стоїть в натуральному ряді між числами 13 і 28, 6 і 24?
    • Деяке натуральне число більше за 3, позначимо буквою а. назвіть для числа а два попередніх і три наступних натуральних числа.
  3. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку.

Запитання до учнів класу

а) Андрійко застудився , і ввечері його температура з 36.6° підвищилась на 2.3° . проте вранці йому стало легше і температура знизилась на 1.8°. якою була температура Андрійка : 1) ввечері ; 2) вранці ?

 

б) Бізнесмен початківець поклав на свій рахунок у банк 3000 грн. через деякий час він зняв з рахунку ці гроші і взяв ще в кредит 2000 грн. Яким числом тепер оцінити залишок на його рахунку в цьому банку?

 

в) Людина має а гривень і в гривень боргу. Скільки грошей у нього залишиться після сплати боргу, якщо

     1) а =500,  в = 200

     2) а = 450, в = 450

     3) а = 300,  в = 500 ?    

 

г) Термометр показує 5 градусів морозу. Як ще можна сказати про покази термометра? ( 5 градусів нижче нуля, мінус 5 градусів).

 

  1. Вивчення нової теми уроку ( згідно підручника)
  2. Осмислення введених понять шляхом колективного розв’язання вправ.

а) усні вправи за малюнком на демонстраційному термометрі

б) № 833 (усно), № 839 (усно)

в) № 834, 835, 838 ( самостійно, 2 учнів за дошкою)

 

       6. Розв’язування вправ на повторення

          Приклад – загадка

        “Мене ріжуть, мене б’ють, мучать і на порох трусять, безперестанку гублять, всі мене   щиро люблять”.

        6.5 / 3.25 + 2.45 * 4.2 – 5.64

     Відповіді до кожної з дій зашифровані

 

   10,31    10,29    6,65    2     1,029      12,29     66,5

      а           л          б      х         м             і           к

 

Бесіда.  Від’ємні числа важко проникали в математику. Німецький вчитель Штіфель називав їх абсурдними, бо все в них навпаки. Велику роль в них відіграв вчитель математики Остроградський ( народився 1801 р. на Полтавщині).

 

  1. Підсумок уроку

Запитання  до учнів класу

а)    За допомогою якого символу позначають від’ємні, додатні числа?

б)   Яке число не відносять ні до додатних., ні до від’ємних чисел?

      8. Повідомлення домашнього завдання:

             П. 28  ,  запит. 1 -3  с. 164

             № 840, № 843 , № 848    № 849*

 

       ТЕМА :  „ РОЗВ”ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ   НА        

                              ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ВІД ЧИСЛА  ТА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЛА ЗА ЙОГО ЧАСТИНОЮ ”.

        МЕТА :

                 -закріпити навики обчислення   частини від числа   ;

                  - навчитися знаходити число за його частиною  ;

                 - формувати навики розв”язування задач на знаходження

                    частини від числа  та числа за його частиною ;

-розвивати логічне та критичне мислення учнів  ;

  -виховувати працьовитість , відповідальність.

    

        ОБЛАДНАННЯ :  картки для обчислення виділеної частини числа.

          ТИП   УРОКУ :   комбінований урок .

 

                            ПЛАН.

 

1.Організаційний  момент .

 

2.  Перевірка д/з :

А)  усне опитування - робота в групах  :

   І група – ставить питання ;

   ІІ  група – дає відповіді на питання ;

   ІІІ група – рецензує , виправляє , доповнює відповіді .

 Б )  ІV група (сильніші учні  ) –індивідуальні завдання

 №№672 , 673 ,674.   ;

  В ) перевірка  правильності виконання д/з :

    -виступи доповідачів від груп  про виконання  д/з  групою ;

    -  взаємоперевірка керівниками груп ;

   - аналіз перевірених задач.

  Г) – розв”язування усних  вправ за наочними картками

 

3.Повідомлення теми , мети та задач уроку.

 

4. Мотивація навчальної діяльності учнів на уроці:

 Досить часто в практичному житті  людям доводиться обчислювати частину від числа  та знаходити число за його частиною . Наприклад:

 При розподілі сімейного бюджету   було вирішено , що  на придбання ковзанів Андрійкові буде виділено  1/24  частину  місячного доходу сім”ї , а на придбання  нової куртки для  Надійки- 3/242 частину місячного доходу сім”ї , Скільки будуть коштувати ковзани та нова куртка , якщо сімейних дохід становитиме в цей місяць- 2 400  грн.

 

  1.   Сприйняття  матеріалу   уроку :

 

  2400: 24=100 (грн.) коштують ковзани

 2400 : 24 ·3 = 300 (грн. ) – коштує  куртка ;

 

  1.  Осмислення матеріалу уроку

 

 Математичний диктант :

 

число

 

В-1

36

1/3

1/4

3/4

1/6

2/9

2/3

3/12

7/12

11/18

6/18

В-2

 64

1/2

1/4

¾

 

1/8

3/8

1/16

4/16

12/16

3/32

9/32

  • взаємоперевірка ;  корекція допущених помилок

7.Поглиблення та закріплення знань учнів  :

 

№ 678 .

 

  день

Пройдений шлях

 разом

 І

2/13 відстані

624 км

ІІ

5/26  відстані

ІІІ

5/12 відстані

ІV

  ?

 

 Розв”язання

  1. 624:13·2=96 (км)-проплила яхта за І день
  2. 624:26· 5=120 (км0 – проплила яхта за ІІ день
  3.  624: 12·5 260 (км) –проплила яхта за ІІІ день
  4. 96+120+260=476 (км) – проплила яхта за три дні
  5. 624-456=148(км) –проплила яхта за ІV  день

Відповідь :  148 км.

 

  1. Математична фізхвилинка :

 

 Наприклад:

 

 

Правильне твердження - руки вгору ;

1/3 від 60-20

2/5 від 20- 6

3/4від 100-75

1/8 від16- 2

 

3/5 від 50-60

 

 

7/10 від  50-45

 

 

Неправильне твердження-

присідаємо

 

9 .  Сприйняття матеріалу :

 

- Знаходження числа за його частиною :

     Незнайко зібрав ягоди з 15 кущів суниці , що становить

5/9 всіх кущів , що збереглися в саду. Скільки кущів суниці  росло у саду ?

 15: 5·9=27 (кущ.) –росло в саду.

 

10. Осмислення   матеріалу  :

    -  навести власні приклади на знаходження   числа за його частиною  .

 

 11.  Закріплення

     -№  666  4-6– на дошці ,

       -самостійна робота :   № :666 ,675  ,

       один учень  розв”язує на зворотній частині дошки ,

       -самоперевірка  шляхом звірки з поданим на дошці зразком

        -робота в парах  :   №№ 668 .669.

 

12. Подача д/з

    п.22 – повторити  ;

  І рівень-662 ,665, 664.

 ІІ рівень-  676 , 6787

 

13. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz